De laatste dagen van Bolivia - Reisverslag uit San Miguel de Tucumán, Argentinië van Linda en Rob - WaarBenJij.nu De laatste dagen van Bolivia - Reisverslag uit San Miguel de Tucumán, Argentinië van Linda en Rob - WaarBenJij.nu

De laatste dagen van Bolivia

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda en Rob

18 Januari 2008 | Argentinië, San Miguel de Tucumán

Hallo allemaal,
hier een van onze laatste berichten.
Totaal zijn we ongeveer 10 dagen in Bolivia geweest, nu zijn we weer terug in Argentinie.
Na de zoutvlaktes zijn we naar Potosi gegaan, het hoogstgelegen dorp ter wereld. De meeste inwoners van dit dorpje werken in de ¨rijke¨ berg, hier halen ze puur zilver uit. Dit is lichamelijk zwaar werk, de meeste mensen houden dit maar 10 jaar vol. Onderin is bijna geen zuurstof, je moet kilos puin met wat zilver sjouwen. De enigste manier om dit vol te houden is met veel coca-bladeren in je mond en goedkope pure alcohol (96%).... Wij hebben ook een kijkje genomen in deze berg. Indrukwekkend.
Hierna zijn we doorgereisd naar Sucre. Hier is de lokale sport waterballonnen te gooien, toeristen zijn dubbele punten! Wij zijn dus ook enkele keren geraakt. Op zondag zijn we naar de lokale zondagsmarkt gegaan. We zagen hier veel traditioneel geklede bolivianen.
De volgende dag pakten we de nachtbus naar Tupiza. We zouden ´s morgens aankomen, maar waren er al om 3 uur ´s nachts. Behoorlijk tempo dus. Ook maar goed ook, we konden allebei niet slapen. Het was alleen nog een klus om daar een hostel te vinden, maar uiteindelijk toch gelukt.
Tupiza staat bekend als een cowboystadje. En wat ga je dan doen..... paardrijden natuurlijk. Ja ook zelfs Rob heeft op een paard gereden! De omgeving hier is echt heel erg mooi. Als laatste van de dag hebben we nog 18 kilometer een onverharde weg afgedaald met een mountainbike.
Dit was het wel weer, tot de volgende keer!
Rob en Linda

• 19 Januari 2008 - 10:03

Lieke:

Heeh Linda & Rob

Leuk leuk leuk weer. Het einde komt steeds dichter bij voor jullie, das vast wel balen. Volgens mij is het wel lekker relaxen zo! En lin geen waterballon in je oog gekregen ofzo......
    Veel plezier nog, geniet ervan!

Kusss lieke

• 19 Januari 2008 - 16:35

Jolanda Wagemakers:

Hoi Linda en Rob,
    Wat een supervakantie zeg! Volgens mij kunnen jullie het daar nog wel veel langer volhouden, als ik die prachtige foto,s bekijk. Geniet er nog maar lekker van, want hier is het koud en guur. Zowieso is het natuurlijk heerlijk om niks te moeten, en lekker relaxt rond te reizen. Veel plezier nog en tot over een paar weken.

Groetjes Jolanda

• 19 Januari 2008 - 23:25

Wendy Schilders:

Hey Rob en Linda,
    Ja, ja, het einde is in zicht. Na alle foto's en verhalen die ik gezien en gelezen heb, denk ik dat jullie hier wel weer een tijdje op kunnen teren. Jullie hebben vast veel beter weer, dan wij hier in dat koude kikkerlandje. Iedereen is ziek momenteel. Mila, Sem en oma. Ik hoop niet dat ze mij aansteken, want ook ik mag over 5 dagen op vakantie naar het zonnige zuiden. We hadden wel pech. Afgelopen woensdag kregen we te horen dat ons hotel overboekt was, maar uiteindelijk toch positief voor ons, ze hebben als tegenprestatie ons in een 5 sterren hotel van een andere keten gezet, maar wel in een suite met jacuzzi.
    Daar konden we dus geen nee tegen zeggen.
    Ik wens jullie nog een hele fijne laatste 2 weken. Het is toch wel snel voorbij gegaan, ook voor ons.
    Geniet er nog maar even van samen.
    Liefs Wendy, Mila, Sem, papa en mama.

• 21 Januari 2008 - 09:32

Lex:

Aloha,

Ben benieuwd naar al jullie foto's en de daarbij behorende verhalen...
    Voor straks: een goede terugreis.

Lex

• 25 Januari 2008 - 15:56

Pap En Mam:

Hallo Linda en Rob,

Nog even een laatste reactie op jullie bericht uit Bolivia, leuke foto's en ik wist niet dat jij kon paardrijden, maar daar heb je waarschijnlijk ook wel foto's van. Wij tellen de dagen af dat jullie weer thuis zijn en alles zelf kunnen vertellen. Geniet er nog even van en een goede reis terug naar huis dan zien wij jullie wel de 30e januari in Hilvarenbeek!!!!!!

Thuisfront