Back to basic in Bolivia - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Linda en Rob - WaarBenJij.nu Back to basic in Bolivia - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Linda en Rob - WaarBenJij.nu

Back to basic in Bolivia

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda en Rob

09 Januari 2008 | Bolivia, Uyuni

Hallo allemaal,
Als eerste willen we even zeggen dat we jullie reacties super leuk vinden om te lezen!
Ja jullie lezen het goed, we hebben onze grenzen verlegd naar Bolivia! In Argentinie zijn we een beetje verwend geweest, hier is het toch allemaal wat primitiever.
Na Mendoza zijn we naar Salta gegaan, dit is een stad in het noorden van Argentinie. Deze regio staat bekend om zijn mooie landschappen, inclusief bergen met verschillende kleuren. De eerste dag in Salta hebben we een tourtje gedaan richting de ¨trein naar de wolken¨. Helaas zagen we niet zoveel, het heeft de hele ochtend geregend! Wat ons wel opviel waren de vele en grote cactussen die we zagen. ´s Middags zijn we naar de zoutvlakte van Argentinie gaan kijken. Deze waren mooi, maar niet zo heel groot. In Bolivia verwachtten we meer te zien.
De dag erna zijn we naar de beroemde berg met 7 kleuren gaan kijken. Daarna zijn we doorgereden naar een overgebleven Inca-dorpje. Vanuit hier konden we een ander dorp zien liggen, die onze prinses Maxima betaald heeft. Inderdaad dus, ONZE huizen...... Verder hebben we nog een aantal dorpjes aangedaan, met leuke centra en veel souvenier-shopjes.
Na Salta zijn we naar San Pedro de Atacama in Chili gereisd. Dit is echt letterlijk een oase in de woestijn. Alles heel erg stoffig, straten niet verhard, superklein en heel duur! Vanuit hier hebben we een drie-daagse tour naar Bolivia geboekt. De volgende dag zijn we meteen vertrokken. De hele tour is met een 4WD, waar maximaal 6 toeristen in zitten. Gelukkig waren wij met 4 personen (Darren en Nicola uit Engeland), dus alle ruimte. We hebben veel meren met flamingo´s gezien, een heetwaterbron, geysers en mooie uitzichten vanuit de middle of nowhere. De eerste nacht hebben we geslapen op 4200 meter hoogte. Veel mensen waren hoogteziek, maar onze coca-bladeren hielpen goed! Het vrouwtje stond er versteld van dat we zoveel in onze thee hadden gedaan.
De tweede dag zouden we in een zouthotel slapen, maar er was teveel regen, dus hebben we in het dorp geslapen. De derde dag zou voor een groot deel bestaan uit het rijden over DE zoutvlaktes van Bolivia. Maar ja, nog steeds veel water. Wat ze ons vertelde was dat je tot je knieen in het water zou staan. Gelukkig viel dat wel mee. We hebben ondanks dat het een zoutmeer was, ipv zoutvlakte, toch een mooie dag gehad hier.
Tot de volgende update weer,

Rob en Linda

• 09 Januari 2008 - 22:22

Lia Van Gestel:

Hoi Linda en Rob.

Allereerst de beste wensen voor jullie in het verre Bolivia.
    Wat hebben jullie een geweldige reis meegemaakt zeg. Echt super. Wie weet, gaan wij ook nog eens ooit zoiets ondernemen, maar het is geweldig om te lezen. We zien je over een tijdje wel weer eens. Geniet er nog van samen.

Groetjes,
    Arie, Lia, Niek en Luuk van Gestel

• 10 Januari 2008 - 07:17

Hanneke:

hahahaha, kijk wel uit met de coca-bladeren. We hebben op de apotheek daar een drugstest op losgelaten (een apotheker was ook in bolivia geweest) en de test was positief voor ..... je kunt het wel raden denk ik. hahaha!!! Ik snap wel dat jullie niet hoogteziek worden.

Het klinkt allemaal erg mooi en spannend. Ik ben erg benieuwd naar alle foto's!

x hanneke

• 10 Januari 2008 - 07:38

Wendy Schilders:

Hey Rob en Linda,
    We zien dat jullie je uitstekend vermaken. Erg divers landschap. Geniet er nog even van de laatste weken, want voordat je het weet zijn jullie weer terug ...
    Ik ga 24 januari naar de Dominicaanse Republiek. Ik heb inmiddels een cadeau gekocht voor de 60ste verjaardag van ons mam. Vergeet je niet te bellen op deze dag!
    Hier is alles OK.
    Liefs, Wendy, Mila en Sem

De groeten van pap en mam.

• 10 Januari 2008 - 08:17

Mark:

Leuk om te horen dat jullie je zo goed vermaken!! Wist trouwens niet dat er zo kleine mensjes daar woonden, zodat Linda deze op haar hand kan zetten!!
    Nog veel plezier daar.

Grt,

Mark Arntz

• 10 Januari 2008 - 11:13

Marjolein:

Hey!

allereerst gave foto!

Nog steeds even jaloers zijn we hier in Hilvarenbeek, je krijgt gewoon spontaan zin om te gaan reizen! Nu heb ik volgens mij echt even gemist wat die cocablaadjes zijn?!?!

Hier is het leven ook heel spannend en avontuurlijk! Zondag oefenwedstrijd tegen de biest, lob en ik denken dat dat stiekem nog best gaat tegenvallen, maar we zullen zien!!

Wanneer komen jullie weer terug?

Liefs

• 10 Januari 2008 - 12:56

Pap En Mam:

Even reageren vanuit de bieb, las net je bericht uit Bolivia, leuke tochtjes maken jullie en leuke foto's, goed voor mijn verzameling. Je kunt daar de mensen op een hand tellen, lijkt wel.

groetjes en tot hores maar weer!!!!!!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxx pap en mam

• 10 Januari 2008 - 18:59

Plien En Gert:

Het mag nog he: Wij wensen jullie de beste wensen voor 2008!
    Geniet van jullie reis!

• 10 Januari 2008 - 19:44

Martje:

Hee lin en rob
    klinkt weer goed jullie verhalen!! ik wist alleen niet dat rob zo krimpt van al dat zout??
    dikke kus

• 11 Januari 2008 - 14:54

Siryl:

He reizigers!

Neem maar meteen een flinke lijst mee... die flamingo-foto is echt super! Weer een mooi verhaal, ik geniet zo ook even mee!

Bedankt en tot de volgende!
    gr. Siryl

• 11 Januari 2008 - 18:32

Tom:

coole tekst

• 12 Januari 2008 - 14:19

Lex:

He vakantiegangers,

Gave foto's.... Neem voor mij ff zo'n flamingo mee... staat leuk bij de vijver....
    Hoe lang kunnen jullie ons de ogen nog uitsteken???? Have fun!
    Groetjes,

Lex

• 14 Januari 2008 - 19:01

Silvie:

Hoi Linda en Rob

Als eerste nog de beste wensen voor 2008. Wat een mooie verhalen en hele gave foto's, zo te zien vermaken jullie je erg goed. Ik wens jullie de laatste weken nog erg veel plezier en tot snel maar weer.

Groetjes Silvie