Beroemdste Maya tempel - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Linda en Rob - WaarBenJij.nu Beroemdste Maya tempel - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Linda en Rob - WaarBenJij.nu

Beroemdste Maya tempel

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda en Rob

11 December 2008 | Belize, Caye Caulker

Hoi,
We gaan weer verder met het verhaal, we willen graag zoveel mogelijk vlaggetjes aan de linker kant van het scherm, vandaar in twee keer!
Maandag zijn we weer de grens overgegaan, van Mexico naar Guatemala. Nu naar Tikal, waar de beroemdste Maya tempels staan. We slapen in het park zelf, waardoor we dinsdag de kans hebben om het geheel bij zonsopkomst te kunnen zien. Is wel even vroeg opstaan, half 6! En dan razend snel naar de hoogste tempel lopen. Maar het was het waard. De zonsopkomst was heel mooi en zeker ook alle geluiden van de dieren die wakker worden. Je kunt papegaaien en aapjes zien vanaf boven. En het gebrul van de aap was ook echt geweldig mooi om te horen.
Het tempelcomplex verder was bijzonder om te zien hoe die mensen dit 2000 jaar geleden gebouwd hebben. Onvoorstelbaar dat het er nog steeds staat.
's Middags even zwemmen en dan weer terug voor een mooie zonsondergang!
Woensdag zijn we weer vertrokken naar Belize. In dit land is eigenlijk niet zo veel te doen, alleen geweldig mooie stranden op de vele eilanden. Je hebt hier echt al het 'Caribean' gevoel, meteen een ander land dan de indo's in Guatemala en Mexico.
We gaan nu even van dat vakantiegevoel genieten en waarschijnlijk twee dagen duiken. Daarna via Flores en Coban (Guatemala) terug naar Guatemala City.
Tot het volgende berichtje!
Groetjes,
Rob en Linda

• 12 December 2008 - 06:41

Ragne En MArtijn:

Tjonge, jonge wat een avonturen maken jullie mee zeg! Wat zitten wij dan te vernikkelen in dat kleine koude rotlandje...!!! Geniet ervan.

Groetjes Ragne en Martijn

• 12 December 2008 - 07:10

Peter:

Super hé! Was het daarboven ook zo koud als op de Mozesberg in Egypte? Helaas zaten daar alleen geen brulapen in de woestijn.

• 12 December 2008 - 08:15

Christel En Bart:

Echt een leuk stadje dat San Cristobal he, met de keliene en kleurrijke straatjes. Geniet ervan. In die omgeving is veel leuks te zien en te doen.

groetejes,
    Christel en Bart

• 12 December 2008 - 09:40

Wen:

Tsja, klinkt natuurlijk weer helemaal geweldig! ben benieuwd naar alle foto´s! over 2 weken dus maar uitgebreid showen! X

• 12 December 2008 - 11:58

Lia Van Gestel:

Gaaf zeg, wat jullie allemaal meemaken.
    Lava, zonsopgang, zonsondergang, hoogste punten, water zo helder als wat, klimmen, dierengeluiden, krokodillen, en dan is de reis nog niet afgelopen.......
    Nou jullie kunnen volgens mij je huis behangen met vlaggen van alle landen waar jullie geweest zijn. Super joh, geniet ervan, en we houden jullie verhalen bij, alhoewel als je moet werken tot en met oudjaar, doet het een beeeetje zeer, maar goed.
    Geniet ervan, ik gun het jullie van harte.

Lia van Gestel.

• 12 December 2008 - 13:56

Pap En Mam:

Wat leuk, die berichtjes en die vlaggen en jullie verhalen natuurlijk, heb je bericht gehad, stuur nog wel een mail.

groetjes en heel veel xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    pap en mam

• 12 December 2008 - 17:36

Frank:

Godnondeju
    dat was mijn 1e reactie!!
    wat een zeeeeeeer mooie foto!!!! tering daar zou ik ook graag bij zijn geweest!!
    veel plezier
    groeten Frank

• 13 December 2008 - 09:29

Mila En Sem:

Hoi ome Rob en tante Linda,

Wat een spannende verhalen allemaal. En wij hier maar kou lijden in ons kikkerlandje. We missen jullie wel hoor! Geniet er nog maar even van en tot over 2 weken.
    Liefs, Mila en Sem

• 13 December 2008 - 10:41

Christel:

Ik wil weer terug naar Mexico!. Ga je dan mee naar Oaxaco Linda?

• 13 December 2008 - 18:35

Marit Leermakers:

Hee Linda en Rob!
    Klinkt weer goed allemaal. En met die vlaggen komt het wel goed hoor! Een hele rij al, op naar de 10?!
    Leuk dat jullie ook nog tijd hadden om mijn site te bekijken :). Het is koud hier, het acclimatiseren valt tegen.. Dus geniet er nog maar even van daar!
    Tot het volgende bericht!
    X Marit

• 14 December 2008 - 11:39

Karin En Maarten:

Leuke verhalen en prachtige foto's, heel herkenbaar! Zo'n zonsondergang zit ook in ons fotoalbum. Veel plezier verder!!!
    Groetjes