Gelukkig Nieuwjaar iedereen! - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Linda en Rob - WaarBenJij.nu Gelukkig Nieuwjaar iedereen! - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Linda en Rob - WaarBenJij.nu

Gelukkig Nieuwjaar iedereen!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda en Rob

01 Januari 2008 | Argentinië, Mendoza

Hallo allemaal,
Als eerste allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar. We hopen dat jullie het jaar knallend zijn begonnen.
Ik zal bij ons eerst de kerstdagen vertellen. Die hebben we gevierd in Bariloche, een dorp/stad dat bekend staat om de outdoor-activiteiten. Zo is het het grootste ski-gebied van Zuid-Amerika. Alleen helaas in het winterseizoen, dat eindigt in Oktober. Net te laat dus! Wel zijn we de berg opgeweest met de ski-lift en hebben liggen zonnen in de ligstoelen boven op de berg. En foto's gemaakt dat we met onze slippers in de sneeuw stonden. Wat dus ook helemaal niet goed loopt, trouwens. Het ski-gebied is niet net zoals in Oostenrijk, maar wel aardig voor een paar dagen.
1e Kerstdag hebben we geraft. We zijn allebei een keer uit de raft gevallen, dus spectaculair genoeg. Het is hier ook heel erg warm voor de tijd van het jaar, dus het raften was wel lekker. Daarna kregen we een barbeque met zijn allen. Net als anders zijn ze hier niet zuinig met vlees, het werd elke keer maar aangevuld!
De avond ervoor hebben we ook ons eigen goed vermaakt. Wat bij ons een rustige avond is, kerstavond, is hier groot feest. Dat hadden wij ook niet verwacht. De man van het hostel vroeg of we met hem mee wilde eten. Leek ons leuk, verwachtten een barbeque met de rest van de gasten. Bleek dat wij de enige gasten waren! En we hebben met zijn familie en vrienden meegegeten, heel gezellig. Hebben wel niet alles kunnen verstaan, maar dat mocht de pret niet drukken. Zij gingen met z´n allen om 2 uur nog op stap, dat hebben we maar afgeslagen, hadden ons raft-tripje al geboekt. We snapten er ook niks van dat we de enige gasten waren daar, was echt een geweldig hostel. Ze lieten ons voelen alsof we bij hun aan het logeren waren. Rob heeft ook nog een avondje met Sebastian staan tennisen. Wat een leuk potje was, ging gelijk op.
Verder hebben we hier nog een dag op de mountainbike rond gefietst. Moesten wel goed insmeren, anders verbrandde we levend. Maar het was een leuk tochtje. Een minpuntje, halverwege brak de ketting van Rob zijn fiets! Helaas was zijn leatherman (zakmes) net niet uitgerust genoeg, samen met de gereedschapbox van iemand die daar woonde. Gelukkig hadden we het telefoonnummer van de winkel, en in een half uur kwamen ze een nieuwe fiets brengen. Wat een service.
Dit verhaal wordt lang, sorry....
Nu zitten we in Mendoza, een stuk noordelijker en het is al meteen errug heet hier. Deze stad staat bekend om de wijn, dus hebben wij uiteraard ook een excursie naar de wijnbrouwerij gemaakt. Sinds nu lusten wij ook rode wijn!
Ook hebben we een dag een excursie gedaan met een tocht buiten de stad. Hier staat ergens een natuurlijke brug, van ongeveer hetzelfde materiaal als wij in de grotten van de ardennen aantreffen. En het is een mooi uitzicht hier, de bergen hebben allemaal verschillende kleuren.
Oudjaarsavond verwachtte we een groot feest op het plein omdat het hier de avonden ervoor erg druk was met kraampjes, straattheater, bandjes etc. Maar helaas, op oudjaarsavond was hier echt helemaal niemand..... Zijn we met 2 fransen en 2 canadezen naar een terras gegaan (volgens mij enige terras in de stad die open was) en hebben hier oud en nieuw gevierd. Wij dachtten om 12 uur nog de bevolking dan massaal de straat op zou gaan, maar ook dit was niet het geval. Dus we hebben eigenlijk een rustig nieuwjaar gehad, maar toch wel erg gezellig. Vandaag zijn we lekker aan t lamballen bij het zwembad bij het hostel, want het is ongeveer 35 graden.
Morgen gaan we weer verder naar het noorden.
O ja, wat ook nog bijzonder was, is dat ze hier 2 dagen geleden in een keer besloten om de klok een uur te verzetten! Echt gewoon zomaar, geen zomer- of wintertijd ofzo. Het is nu dus maar 3 uur vroeger dan bij jullie. Wij waren ook al twee dagen op een rij te laat voor de tour, wisten wij veel!

• 01 Januari 2008 - 19:04

Pap En Mam:

Wat een verslag, maar wel leuk, had net alles gehoord van jullie. Inderdaad raar dat het daar zo heet is en hier kon je haast geen hand voor ogen zien, zo mistig. Nogmaals groetjes en tot horens.
    Adios!!!!!!

Beste wensen!!!!

Liefs

• 01 Januari 2008 - 22:17

Tante Petra:

Ook vanuit Diessen de beste wensen. Voor de temperatuur wil ik wel ruilen met jullie. Nog veel plezier op jullie avontuurlijke vakantie. Enne rode wijn smaakt erg goed he, maar ik wist dit allang.
    Veel groetjes

• 02 Januari 2008 - 00:44

Simone:

Jullie ook een gelukkig nieuwjaar!!
    Ik was lekker aan het werk :-(
    Niet iedereen kan het zo goed hebben als jullie he :-P

xx simoon

• 02 Januari 2008 - 07:48

Kiwi Puti:

Heej reizigers!!
    Beste wensen vanuit Nieuw Zeeland!!
    xxx

• 02 Januari 2008 - 07:56

Hanneke (en Peter):

Hey,

jullie ook een gelukkig nieuwjaar. Hier alles heel rustig verlopen. Wij zijn in Nuenen geweest ipv naar Parijs....;-)
    Niet een heel bijzonder feest, maar wel gezellig. Jullie kerst was in ieder geval specialer dan het standaard eten bij paps en mams. Misschien dat we volgend euh, dit jaar ook maar eens naar het buitenland gaan.

VEEL PLEZIER NOG!

Tot snel.

Groet Maarten en koen

• 02 Januari 2008 - 09:16

Nicol:

Voor jullie ook de beste wensen in 2008..en geniet nog even van jullie vakantie!!

Kus Nicol

• 02 Januari 2008 - 11:05

Twan:

De beste wensen voor 2008!!
    Veel plezier nog, maar dat zal het probleem niet zijn...

Groeten Twan

• 02 Januari 2008 - 15:20

Corry:

Gelukkig nieuwjaar Linda en Rob.
    Hartstikke leuk om het verloop van jullie reis te kunnen volgen.
    Nog een heel fijne maand.
    Jullie houden ons wel op de hoogte, en hopelijk gaat de terugreis iets relaxer dan de heen reis.
    Groetjes

• 02 Januari 2008 - 16:04

Paul & Lieke:

Heejs Lin en Rob

De allerbeste wensen voor 2008!
    Blijft super om jullie verhalen te lezen! Veel plezier nog!

Kusss

• 02 Januari 2008 - 16:54

Mark En Inge:

Hallo Linda en Rob,

Jullie natuurlijk ook de beste wensen voor 2008! Wat een avontuur zeg, geniet er van.

Groetjes Mark en Inge

• 02 Januari 2008 - 17:07

Mark:

Jullie ook een heel gelukkig en gezond 2008!!
    Ja, dat klinkt wel vreemd; geen feest op oudejaarsavond. Hier hebben we toch beelden gezien uit Zuid America van dansende mensenmassa's!

• 02 Januari 2008 - 18:11

Karlijn En Mark:

Hey,
    Jullie ook de beste wensen voor 2008, geniet nog lekker van jullie vakantie.

Groetjes karlijn en mark en tante rikie, ome hans en roel.

• 02 Januari 2008 - 18:39

Paula Lijdster :

Hallo Rob en Linda
    Een geweldig verslag maar eerst voor jullie een heel gelukkig, gezond en liefdevol 2008. Ik heb nu pas weer een beetje tijd om jullie verslagen te lezen en ik vind ze fantastisch. Ben wel een beetje jaloers. Geweldige foto's. Een met de natuur en op momenten denk ik alleen op de wereld met z'n tweetjes. hahaha nou laat gauw weer iets zien en horen ik wacht in spanning af.

Liefs Paula xxxx

• 02 Januari 2008 - 20:52

Nana:

Hola Linda en Rob,

Lang niks van mij gehoord. Zat in Thailand te avonturieren, dus lees nu pas jullie blog. Geweldig! Ik herken de plaatsen op de foto's, wat moeten jullie genieten daar!
    Hier ook spannend: vandaag de eerste werkdag bij mijnheer Philips. Geloof dat ik geen hersencel meer vrij heb om nog een wachtwoord of afkorting in op te slaan!
    Hoop jullie nog te zien als jullie weer terug zijn, dan kletsen we eens goed bij.
    Een heel mooi 2008 ook voor jullie!
    Groetjes,

Nana xx

• 03 Januari 2008 - 10:17

Wieke:

Jullie ook gelukkig nieuwjaar en geniet er nog lekker van!! Wat een goed begin van het nieuwe jaar!

x Wieke

• 06 Januari 2008 - 17:26

Marit:

Hee Linda en Rob,
    Gelukkig nieuwjaar!
    Een keer anders dan anders om zo het nieuwe jaar in te luiden. En dat het maar 3 uurtjes tijdsverschil is terwijl jullie zo'n eind weg zitten, dat snap ik ook niet.
    Klinkt goed daar. Al een maand voorbij gevlogen. Geniet er van!
    Mijn kerstvakantie zit er op, morgen weer naar school..
    x Marit

• 07 Januari 2008 - 21:05

Edwin En Annemarie:

Hoi hoi,
    wat krijgen jullie weer een hoop mooie dingen te zien daarzo. Edwin was al helemaal jaloers op de gletsjertocht. Wij hebben hetzelfde in noorwegen gehad dat het niet donker werd 's nachts, toch wel raar en je ritme gaat er een beetje van van slag. Nou nog een hele gave tijd verder enne we houden ons straks aanbevolen voor al die mooie foto's te kijken!

Groetjes,
    Edwin en Annemarie

• 09 Januari 2008 - 15:29

Wil & Marloes:

Nog de beste wensen voor het nieuwe jaar. Wij zijn gister teruggekomen van onze vakantie die erg geslaagd was. Moeten flink wennen aan het rotweer hier en het tijdsverschil... Geniet er nog van!!!