Survivalen in chili - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Linda en Rob - WaarBenJij.nu Survivalen in chili - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Linda en Rob - WaarBenJij.nu

Survivalen in chili

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda en Rob

20 December 2007 | Chili, Puerto Natales

Hola amigos,

Eindelijk zijn we weer in de bewoonde wereld terechtgekomen. De afgelopen 5 dagen hebben we een wandeltrektocht gemaakt door een nationaal park in Chili. Dit betekent dus 5 dagen lang sjouwen met plus min 20 kg bagage op mijn rug en 10 kg op de rug van linda (niet overdreven). Want we moesten alles zelf meenemen zoals tent, slaapzak, pannen, eten enz. Maar het was echt fantastisch, maar ook wel een beetje afzien. Vooraf waren we wel aardig bang gemaakt door andere reizigers die deze tocht een paar dagen voor ons hadden gemaakt. Die hadden sneeuwstormen, windhozen en hevige regenval meegemaakt. Linda zag er eigenlijk al niets meer in om aan deze tocht te beginnen. Maar gelukkig hebben wij 5 dagen goed weer gehad. De eerste dag moesten we al meteen 750 meter stijgen. Dus dat was meteen een goede binnenkomer voor de beentjes. Maar na 2 dagen went je lichaam aan het sjouwen en gaat het wat makkelijker. De uitzichten boven in de bergen zijn echt fantastisch. Je kijkt naar gletsjers, sneeuwtoppen en ziet azuurblauwe meren. Ook hebben we enkele kleine lawines gezien. Maar na 5 dagen waren we toch ook wel weer blij dat we een lekkere warme douche konden nemen. Vandaag zijn we even aan het bijkomen en vanmiddag gaan we weer met de bus naar argentinie. Enkele foto´s van deze tocht komen zo snel mogelijk op de site te staan. Dus nog even geduld.
Wat ook nog bijzonder is, is dat terwijl jullie de 'kortste' dagen van het jaar hebben, hebben wij hier de dagen van het jaar met het meeste licht. Vooral hier, nu zitten we echt zuidelijk hier, is het maar 4 uur per dag donker! De zon gaat tegen 11 uur ´s avonds onder en komt om half 4 in de ochtend weer op. We zijn hier dus fijn aan het overwinteren!

Ciao

• 20 December 2007 - 14:51

Marloes:

Nou... jullie liever dan ik!!! Maar ik ben wel benieuwd naar de foto's. Bedankt voor jullie kaartje. Nieuwtje: ik heb een nieuwe baan!!! Jullie ook fijne feestdagen en geniet er nog van!!! x

• 20 December 2007 - 18:02

Lia Van Gestel:

NOu Linda en Rob wat een avonturen allemaal. Hier is het vandaag berekoud, -6, maar het is wel lekker loopweer. Wij hebben vandaag ook 2 uur gelopen, niks vergeleken bij jullie, maar helaas moeten we ook nog een keer werken!!!.
    Ben stik jalours, als ik nog jong was en geen kids had, ging ik dat ook nog eens ondernemen. Misschien als we gezond blijven, laat hopen, en de kids zijn wat groter, onze tijd komt nog wel......

Ook voor jullie alvast fijne feestdagen, want hier is het bijna Kerst, ik weet niet of dat bij jullie ook is, maar toch eindigt op 31 jan. 2007 en wens ik jullie een heel goed, gezellig, gelukkig en gezond 2008 toe

groetjes,
    Arie, Lia, Niek en Luuk.

• 20 December 2007 - 18:54

Marc:

Hoi Rob en Linda, dat is niet slecht daar! Ben er wel jaloers op. Trouwens Rob, die hoogtetraining zul je wel nodig hebben. We zijn vet kampioen geworden. Tegen patserige stuudjes van Gepidae met 3-0 gewonnen. En Rocks-Rivers (2e kort na ons) hebben met 3-0 verloren. Wij zijn dus met recht kampioenen! Kom maar snel naar huis om ons te assisteren, hihi :-) Nee gekkigheid natuurlijk, genieten jullie er nog eventjes goed van! Groetjes vanuit ex-hDi2, welkom in hDi1.

• 20 December 2007 - 20:24

Herrie:

Hey Rob en Linda, klinkt goed! Wij hebben er hier ook al wat sneeuwstormen opzitten (nou, in ieder geval ziet alles wit en tis -5 graden). Veel plezier nog!

Harrie.

• 21 December 2007 - 08:28

Kiwi Puti:

Ha lin en rob,
    Klinkt weer goed hoor. Kan me alleen wel voorstellen dat het behoorlijk pittig is met zoveel bagage op je rug: RESPECT dat jullie het toch gedaan hebben.
    Ennuh azuurblauwe meren.. Ik heb tot nu toe alleen nog maar van een azuurblauwe lucht gehoord.. weer eens wat anders!
    xxx

• 21 December 2007 - 11:36

Siryl:

klinkt weer goed jongens!! Lekker als je een zware tocht weer 'gehaald' hebt!! :-)Veel plezier en blijven typen als je tijd hebt.. Genieten we tenminste ook even mee!

prettige feestdagen! Nog iets speciaals daar?

groet Siryl

• 21 December 2007 - 18:59

Marit:

Hee Linda en Rob, respect man! Terwijl wij alleen maar eten en drinken zijn jullie ontzettend actief bezig. Maar zo te lezen loont het wel de moeite. En met al die lichturen krijgen jullie vast geen winterdepressie. Prettige feestdagen! (wij hebben misschien een witte kerst)
    X Marit

• 22 December 2007 - 12:52

Rens:

Super mooi voor jullie!!!
    En rob kampioen bereid je maar voor.

groetjes

• 22 December 2007 - 21:40

Christel En Bart:

He Rob en Linda,

Klinkt allemaal supergoed. Zo te lezen hebben jullie het erg naar de zin. Hier begint nu eindelijk ook de vakantie te komen met een bijna witte kerst. Heel veel plezier daar.

groetjes,
    C&B

• 23 December 2007 - 12:54

Es:

t zijn ook altijd dezelfde die t goed hebben...al mogen wij hier ook niet al te hard klagen. super mooi weer gehad afgelopen dagen, en ook lekker even vakantie. benieuwd naar de foto's!!

• 23 December 2007 - 23:52

Karin Mahieu:

Hoi Rob en Linda,
    Hele fijne feestdagen daar en natuurlijk een mooi en gezond 2008 alvast!
    Heel leuk om mee te lezen en jullie kiekjes te bekijken, krijgen we ook effe vakantiegevoel. Kei veul plezier nog!
    Karin

• 24 December 2007 - 10:29

Ragne En Martijn:

Hey wereldreizigers....Wat een vakantie moeten jullie toch weer hebben zeg!! Zo te lezen komen jullie de tijd wel door daar. En ondanks al die avonturen toch nog vooraf denken aan een kerstkaartje, dat is wel heel attent!!

Wij wensen jullie hele fijne kerstdagen daar in het zonnige Argentinië. Wij hebben afgelopen weekend flink geschaatst op de Flaes maar nu is het weer voorbij, het is aan het dooien dus een witte kerst zit er ook voor ons niet in! Heel veel plezier en succes nog met de rest van jullie trip, merry cristmas en hou ons op de hoogte!

Liefs van Ragne, Martijn en Caia