Het einde van de wereld - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Linda en Rob - WaarBenJij.nu Het einde van de wereld - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Linda en Rob - WaarBenJij.nu

Het einde van de wereld

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda en Rob

13 December 2007 | Argentinië, Ushuaia

Hallo allemaal,
hier weer een update van onze afgelopen week. We hebben ondertussen 3040 kilometer afgereist naar het zuiden! Alles met de bus, totaal ongeveer 2,5 dag. Gelukkig zijn de bussen hier wel heel luxe, het is het beste vervoermiddel hier. De vliegtuigmaatschappijen zijn niet zo betrouwbaar. We krijgen eten in de bus, hebben veel beenruimte en kunnen meedoen met de bingo. Dus wat wil je nog meer....
Als eerste zijn we naar Puerto Madryn geweest. Dit is een plaatsje vlakbij een schiereiland waar we walvissen, pinguins, zee-olifanten en zeeleeuwen gezien hebben. Vooral de walvissen waren heel mooi om te zien.
Daarna zijn we doorgereisd naar Ushuaia, het zuidelijkste plaatsje ter wereld. In de winter kun je hier skien, het dorp is ook echt te vergelijken met een skidorp in de alpen. We zitten nu ook in een houten huisje, als het een beetje nat is, heb je dezelde lucht als een ski-appartement.
Gisteren hebben we er een zeiltocht gedaan door de baai. Eerst nog een wandeling over een eilandje, waar het altijd hard waait, ongeveer 100 km per uur. Toen we terug gingen zeilen, begon het echt te stormen, niet normaal meer. Harde wind, koud water over je heen de hele tijd en hoge golven. We waren blij dat we weer aan wal waren, want we waren zeiknat en bijna onderkoeld. Hoezo een aanrader, Nana en Frederique? Haha
Vandaag is het supermooi weer. Zijn naar het park hier geweest en hebben een mooie wandeling gemaakt. Door het bos, aan het strand en besneeuwde bergtoppen op de achtergrond. Zie de foto´s als die dadelijk lukken.
Morgen gaan we naar Chili. Daar willen we een paar dagen een trekking doen, inclusief in tentjes slapen....
Tot de volgende keer,
Hasta luego,
Rob en Linda

• 13 December 2007 - 21:08

Marjolein:

Ola asociale vakantiegangers!

gaaf om jullie belevenissen te leven, hier is het ijskoud!! bah!

Ben net terug van de training, wederom maar met 7 man. zondag wilhelmina boys ben benieuwd!

Ik kijk uit naar jullie volgende reisverslag!

Liefs

• 14 December 2007 - 02:42

Kiwi Puti:

ha reizigers!!
    leuk om jullie verhalen te lezen. gave foto's, vooral die van de walvis!
    GENIET!
    xxx

• 14 December 2007 - 06:42

Frank:

Hmmmm Zucht.............

• 14 December 2007 - 07:49

Lobke:

Hee Linda en Rob..

Echt heel gaaf om te lezen hor! en wij maar werken en naar school gaan, haha!
    Maar heel veel plezier nog en vind het echt leuk om jullie reiservaringen te lezen!

X lobke

• 14 December 2007 - 08:33

Wen:

Tsjaa.. Wat zal ik er van zeggen.. Word steeds jaloerser hier achter m'n computertje terwijl ik hard aan de studie zit.. Geniet ervan! Ik kijk uit naar het volgende verhaal!
    X van hier

• 14 December 2007 - 09:35

Martha:

hee hallo,
    jullie hebben het echt goed he!!
    goed zo, geniet ervan.
    x martje

• 14 December 2007 - 09:43

Lex:

Nice hat Robke!
    Hoe kan het zijn dat ik al imagen229 in beeld zie maar hier staan veel minder foto's... kom jongens doe er wat aan! Vullen die handel. Jullie heben toch nix beters te doen. ;-))

Geniet-ze

• 14 December 2007 - 15:21

Wouter En Manon:

Ha Rob en Linda

Zo te lezen vermaken jullie prima daar! Echt gaaf!!
    Wij mogen ook niet klagen hoor, morgen ochtend vertrekken we naar Peking! Alleen hebben wij maar een weekje.....

Veel plezier nog

Liefs Wouter en Manon

• 14 December 2007 - 18:20

BP:

wooowwww....

Ik ben erg jaloers.... maarrrr.... we zien en horen jullie verhalen erg graag...
    groetjes vanuit het verre Julianastraat..

• 14 December 2007 - 19:27

Frederique:

Hola Rob y linda
    que tal?
    Jaja maar dan heb je wel wat mee gemaakt!!! Wie kan er nu zeggen dat ie met slecht weer heeft gezeild door het beagle canal???
    Leuk al die verhalen, dan komt mijn reis weer helemaal tot leven.
    Geniet er nog van en tot snel.
    Liefs Frederique

• 15 December 2007 - 21:57

Marit:

Hee Rob en Linda!
    Wow gaaf dat ik ook eindelijk tijd gemaakt heb om op jullie site te kijken. Klinkt allemaal goed, maar had van jullie als wereldreizigers niet anders verwacht. De walvis is inderdaad gaaf, maar die kleine pinguin mag er ook wezen. En de zee is echt blauw daar! Indrukwekkend.
    Hier is het koud, moest vanmorgen om 10u nog krabben. Kerst lijkt echt nog ver weg, druk met school, maar over een week kerstvakantie! En tegen die tijd zal hier eindelijk ook wel een kerstboom staan.
    Geniet er van! Ik lees het wel weer...
    X Marit

• 16 December 2007 - 16:58

Joep:

Hey Rob en Linda,
    Zo te lezen maken jullie mooie avonturen mee. Vooral de foto's van de walvis zijn gaaf.

Hier gebeurd niet zoveel of het moet de beekse turbo-rotonde zijn, waar in 1 week tijd al 2 kettingbotsingen zijn geweest. Lang leve de veiligheid :-)

Groetjes vanuit de Gebr. Aartspad,
    Joep

• 16 December 2007 - 18:23

Pap En Mam:

Leuk om al die foto's van jullie twee te zien en dat jullie het naar de zin hebben. Was blij verrast ook je stem te horen, zo dichtbij en toch veraf. Groetjes van ons allemaal en adios tot weer hores!!!!!

xxxxxxx

• 17 December 2007 - 10:35

Nicol:

Hoi Linda en Rob..

Wauw wat ontzettend gaaf wat jullie daar allemaal doen (jaloers,jaloers)!!
    Gister om 8.45u verzameld bij hilvaria maar we konden om 9uur alweer terug naar ons bedje, weer afgelast! Als het zo doorgaat mis je geen wedstrijden..haha.
    Nou iig nog heel veel plezier en geniet ervan!!

Groetjes Nicol

• 17 December 2007 - 14:50

Tom & Sabine:

Hoi!

Wat een gave reis zijn jullie aan het maken!Leuk om de verhalen te lezen en de foto's te zien, geniet ervan!

• 18 December 2007 - 19:36

Twan:

Hey vakantiegangers,

Zo te zien is het heel leuk daar! Mooie foto's en leuke verhalen.

Veel plezier nog!

Groeten Twan

• 18 December 2007 - 20:48

Tante Petra:

Heb de side van je mam doorgekregen. Kan ik zelf ook jullie reisavonturen volgen. Wens jullie nog veel trekkersplezier toe en warme kerstgroeten ook van de rest van de fam.
    groetjes uit Diessen

• 19 December 2007 - 10:53

Erik:

Robke,

Heb je nu zeebenen? Lijkt me echt verschrikkelijk om daar te zijn. Ik ben blij dat ik hier mag werken.....

Nee dus %$&%#%$@!

Njoy

Dat geldt natuurlijk ook voor Linda, ben je daar wel zuinig op met een windsnelheid van 100km/u? (ff vastbinden)

Laters,

Erik

• 27 December 2007 - 21:39

Fam Dekkers:

dag vakantie-genietende-reizigers
    we hoorden van pa en ma mooie verhalen van jullie reis.
    en lees hier net jullie mooie verhalen.
    geniet ervan!

Groetjes