Klimmen tot 3772 meter. - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Linda en Rob - WaarBenJij.nu Klimmen tot 3772 meter. - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Linda en Rob - WaarBenJij.nu

Klimmen tot 3772 meter.

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda en Rob

03 December 2008 | Guatemala, Quetzaltenango

Hola amigos,
we hebben weer een aantal dingen meegemaakt die we kunnen vertellen.
Na ons geweldig hotel aan het meer, zijn we doorgereisd naar Chichicastenango. Dit plaatsje is beroemd om zijn zondagmarkt. Zaterdagavond waren we gearriveerd en kwamen erachter dat er verder ook echt bijna niks te doen is, behalve het opbouwen van de markt. Toen maar wat biertjes gekocht en in ons hotel opgedronken. We hadden wel een heel mooi uitzicht over de stad. We konden ook goed zien hoe hier (om 10 uur s avonds) alle mannen dronken thuis komen!
Zondag hebben we dus over de markt gelopen en s middags meteen verder gegaan naar Quetzaltenango. Deze naam is voor de mensen hier ook veel te lang, dus noemen ze de stad vaak Xela. Een paar kilometer hiervandaan ligt de vulkaan Santa Maria met een hoogte van 3772 meter. Deze zijn wij gaan beklimmen. In 3,5 uur zijn we omhoog gelopen. Eerst zaten we nog in de wolken, maar gelukkig trokken deze snel weg en kregen we een geweldig uitzicht. We zagen een actieve vulkaan, deze puft elke 45 minuten. Hij staat ook nummer 2 op de lijst van meest actieve vulkanen op de wereld.
Als laatste zijn we doorgereden naar de hot springs. Bij dit warme water wat uit de bergen komt, hebben ze een zwembad bijgemaakt om dit op te vangen. Dit was even lekker bijkomen in een warm badje. De warmste was zelfs echt veel te heet!
Tot de volgende keer!
Adios,
Rob en Linda

• 03 December 2008 - 13:58

Hanneke:

oh, jaloers ben ik..... Ziet er weer allemaal super uit. Veel plezier nog, dan werken Peter en ik nog wel even door.

• 03 December 2008 - 14:42

Nana:

Hola!

Dat ziet er weer goed uit! Het is dat hier weer ontzettend veel pepernoten, bonbons, banketstaven etc liggen anders was ik natuurlijk stikjaloers!
    Geniet nog lekker daar.
    Groetjes van de nieuwe teamleidster CT.

• 03 December 2008 - 16:09

Roos(Hilvaria):

Toch wel jaloers op jou Linda..T ziet er echt super mooi uit allemaal!! Heel veel plezier nog! Kus Roos

• 03 December 2008 - 16:37

Frank:

hi guys

ziet er allemaal weer geweldig uit!!!!
    veel plezier en geniet ervan

groetjes Frank

• 03 December 2008 - 17:20

Puti:

Ha reizigers!!
    Klinkt weer goed hoor. Ennuh hot springs.. RELAXED!! Nog bedankt voor het kaartje! De kater was enigzins aanwezig, maar gelukkig nie zo erg als vorig jaar..
    xxx

• 03 December 2008 - 17:33

Wen:

Wow, wat een toffe verhalen, maar vooral geweldige foto's! Daar hoeft niet eens een verhaal bij! Geniet er nog van, voor je het weet zit je weer in NL onder de kerstboom!

X vanuit Oostelbeers

• 04 December 2008 - 09:26

Anne:

Heej Linda (en Rob ook),
    Ziet er super goed uit hoor. Volgende keer moet je me maar meenemen, haha. Geniet ervan en ben alweer benieuwd naar het volgende verhaal!!!
    Kus Anne

• 04 December 2008 - 09:58

Harrie:

En zijn jullie Job ook tegen gekomen? ;) Veel plezier daar! Harrie

• 04 December 2008 - 14:57

Kim (hilvaria):

Heel veel plezier nog.. Heb je voordat je op vakantie ging niet meer gezien omdat ik toen ziek was en niet kon gaan trainen, dus moet het nu via deze manier doen. Heel erg veel plezier samen!!

xxx Kim

• 04 December 2008 - 15:03

Joyce:

super stoer man... en die vorige fotos's van die lava... wauuuwwww..... geniet er maar lekker van...

liefs

• 05 December 2008 - 04:27

Marit:

Hee Linda en Rob!
    M'n tas is gepakt en ben klaar om naar huis te gaan, maar had nog tijd over om jullie verhaaltjes te lezen.
    Gelukkig kan ik na mijn eigen ervaringen nu nog even van die van jullie genieten ;). Geweldige foto's!
    X Marit

• 05 December 2008 - 15:04

Bart:

begint dat niet te vervelen?? dag in dag uit leuke dingen doen??
    gr.Bart

• 07 December 2008 - 06:53

Wieke:

Hey Linda!

Na 11 dagen druk werken op het evenement ben ik nu weer 'thuis' in Melbourne en heb ik ook even tijd om jullie avonturen te lezen. Klinkt allemaal super en wat een prachtige foto's zeg!
    Geniet er nog van, want het is alweer bijna kerst en wie weet zitten we dan weer in de sneeuw!

x Wieke